apa hang tau?

apa hang tau?

Thursday, November 4, 2010

aku bukan siapa siapa..

salam..


aku mohon maaf sekiranya entri aku ini begitu terbuka menghentam golongan golongan tertentu..


sudah tentu aku mengetahui ini bukan suatu budaya yang baik dalam 'open voice' di bumi tercinta ini.


aku tahu akibatnya atas apa sahaja yang kenyataan aku yang berbaur perkauman mahupun pertikaiaan hak sesuatu bangsa.


suka aku nyatakan disini yang kita harus sedar dan korang perlu tahu kenapa aku  berani menyentuh sesuatu isu yang dianggap sensitif.


sebagai anak bangsa yang sedar aku rasa aku bertanggungjawap untuk menyedarkan korang korang korang yang masih belum sedar.


aku tidak punya pendidikan yang tinggi bertingkat tingkat. aku tidak punya apa apa gulungan 'certificate' yang tinggi kecuali bermodalkan sijil SPM semata mata.


hahahah. sekiranya aku yang bodoh ini pun sedar tentang dayusan yang terjadi pada kuartet pemerintah negara kini. terlalu menjahanamkan daripada kebaikkan.


fikir fikirlah jika kita terasa sebagai rakyat negara ini yang peka pada sekeliling. kita dihidupkan dalam agama yang telah sedia ada tanpa perlu 'register' sana sini. kannnn?


maksud aku disini.. hormatilah sekeliling kita seadanya. kepimpinan pemerintah? bantulah rakyatmu.. bukan menindas!!


amin.. 

No comments:

Post a Comment